2018.07.01-től hatályba lépett kötelezettség

 

2018. július 1-jétől új adatszolgáltatási követelményeknek kell eleget tennie a vállalkozásoknak. Ettől a dátumtól ugyanis kötelező adatot szolgáltatniuk a NAV felé a legalább 100 ezer forint áthárított áfát tartalmazó, belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról. A kibocsátott számlák – és számlával egy tekintet alá eső okiratok – adataira vonatkozó adatszolgáltatás 2018. július 1-jétől a kiállítás után, rövid időn belül, elektronikusan teljesítendő.

 

Számlázó programmal történő számlázás esetén a számlaadatokat a számlázó programból emberi beavatkozás nélkül, nyilvános interneten keresztül azonnal, a számla elkészülése után rögtön továbbítani kell a NAV felé.  

 

Kézi számlázás (nyomtatvány, például számlatömb alkalmazásával történő számlázás) esetén a számla adatait a NAV által biztosított webes felületen kell rögzíteni és az adatszolgáltatást 5 naptári napon belül kell teljesíteni. Ez a határidő rövidül abban az esetben, ha a számla 500 ezer forint vagy azt meghaladó összegű áthárított adót tartalmaz. Az 500 ezer forint vagy annál nagyobb összegű áfát tartalmazó számla adatait már a számlakibocsátás utáni napon rögzíteni kell a webes felületen.

 

Az új adatszolgáltatás részletes követelmeit és az erre vonatkozó jogszabályok gyűjteményét a https://onlineszamla-test.nav.gov.hu/ oldalon tette közzé a NAV. Javasoljuk ennek részletes áttanulmányozását, mivel itt nem csak fejlesztőknek szóló, hanem felhasználói szintű információk is megtalálhatóak.

 

Megoldás a Vectory ERP-ben

 

A Vector Kft. kollégái az első információk megjelenése óta kiemelt figyelemmel kísérik a NAV hivatalos közleményeit az adatszolgáltatási témában, így az elvárások szerinti működés fejlesztése elkészült Vectory vállalatirányítási rendszerünkben.

 

A Vectory felhasználóinak  további támogatására az online adatszolgáltatási funkció fejlesztésén felül kialakításra került egy pontos adatfeltöltési napló és automatikus értesítési rendszer. Ezek segítségével az információ az esetlegesen felmerülő feltöltési problémákról gyorsan és közvetlenül eljut a megfelelő személyekhez.